top of page
møte

SIAM

Koble sammen interne og eksterne tjenesteleverandører, ansatte og kunder på én gjennomsiktig plattform for å redusere tjenestekompleksiteten og forbedre tjenesteopplevelsen.

Virkelig SIAM funksjonalitet

4me® er designet for SIAM funksjonalitet fra starten av. Dette betyr at løsningen støtter komplekse leveransekjeder.

Samarbeid i stor skala

Interne og eksterne tjenesteleverandører kan fungere som ett team for å levere en bedre kundeopplevelse.

Rask og enkel integrasjon

To eller flere organisasjoner har muligheten til å koble til og dele tjenesteprosesser og data digitalt.

Hva er Service Integration and Management (SIAM)
 
I dag bruker flere og flere organisasjoner et komplekst nettverk av leverandører for å støtte sine tjenester og levere verdi gjennom spesialisering. Service Integration and Management (SIAM) ble utviklet som svar på den ekstra kompleksiteten dette kan medføre, og hjelper organisasjoner med å oppmuntre leverandørene til å samarbeide på en samarbeidende og innovativ måte. SIAM ble opprinnelig brukt i IT-tjenesteområdet, men brukes nå til å administrere mange forskjellige typer tjenester.

4me® er den første Enterprise Service Management (ESM)-applikasjonen som er spesielt utviklet for å støtte SIAM.  Det gjør det mulig for en organisasjons interne og eksterne tjenesteleverandører å samarbeide sømløst, samtidig som det gir sanntidsinnsikt i servicenivået som leveres.

 
SIAM struktur
 
Et økosystem for tjenesteintegrering og -administrasjon har tre lag:
  • Kundens organisasjon
  • Tjenesteintegrator
  • Tjenesteleverandører (både interne og eksterne)
 
Hvert lag har en rolle å spille for å sikre effektiv ende-til-ende-styring av tjenester og levering av maksimal verdi til interessentene i kundeorganisasjonen.
siam-ecosystem-diagram_edited.png
Typer Service Integrator 
 
De fire vanligste måtene organisasjoner velger å konfigurere SIAM-tjenesteintegratorlaget på, er:
  • Intern serviceintegrator - kundeorganisasjonen bemanner serviceintegratorlaget
  • Ekstern serviceintegrator - serviceintegratorlaget er fullt outsourcet til et spesialisert SIAM-firma
  • Hybrid serviceintegrator – serviceintegratorlaget er delvis outsourcet
  • Lead leverandør - en av kundens administrerte tjenesteleverandører bemanner tjenesteintegratorlaget
Hvert alternativ har sine fordeler og ulemper. Over tid kan organisasjoner bestemme seg for å flytte fra ett alternativ til et annet. Derfor er det godt å vite at 4me støtter alle disse alternativene for tjenesteintegratorlaget.
bottom of page