En servicekatalog kan utvikles for de forskjellige avdelingene i en bedrift som leverer tjenester til ansatte eller kunder. Det kan være IT, HR Facility, Legal, Catering og andre.
Nedenfor ser du fordelene ved å ta i bruk en servicekatalog og noen eksempel på servicekataloger fra forskjellige avdelinger.
7 fordeler med å benytte en servicekatalog innen Enterprise Service Management:
En servicekatalog gir en oversiktlig og brukervennlig portal for alle servicetjenester i organisasjonen som ansatte eller kunder kan åpne requests, incidents, RFI (Request for information), RFC (Request for changes)
En servicekatalog bidrar til å standardisere og automatisere prosesser og arbeidsflyter på tvers av ulike avdelinger
En servicekatalog øker samarbeidet og kommunikasjonen mellom serviceteamene og kundene
En servicekatalog forbedrer servicekvaliteten og kundetilfredsheten ved å redusere ventetider, feil og klager
En servicekatalog gir bedre innsikt og kontroll over ressursbruk, kostnader og ytelse gjennom rapportering og analyse
En servicekatalog støtter kontinuerlig forbedring av servicetjenester ved å identifisere flaskehalser, best practices og muligheter for innovasjon
En servicekatalog skaper mer verdi for organisasjonen ved å øke effektiviteten, produktiviteten og konkurranseevnen
En servicekatalog
Comments